Weryfikacja Konta

Na czym polega weryfikacja konta?

Weryfikacja konta polega na sprawdzeniu, czy dane osobowe oraz adres zamieszkania podany przez Ciebie podczas zakładania konta są zgodne z prawdą. Podanie prawdziwych danych jest wymagane ze względu na przepisy prawa dotyczące transakcji finansowych.

W naszym serwisie korzystamy z trzech etapów weryfikacji kont:

1). Weryfikacja danych osobowych – skan dokumentów lub podpis cyfrowy

Jest to podstawowy etap weryfikacji konta. Jego przeprowadzenie jest konieczne w celu uzyskania możliwości dokonywania wpłat PLN lub EUR oraz w przypadku przekroczenia wpłat kryptowalut o wartości 15000 €.  Weryfikację możesz przeprowadzić na jeden z dwóch sposobów:

  1. Przesyłając nam skan Swojego dokumentu tożsamości (na przykład dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu). Jeżeli na dokumencie nie ma podanego adresu zamieszkania lub adres ten jest inny, wymagamy także drugiego dokumentu poświadczającego aktualny adres zamieszkania (np. rachunek za media). Konieczne jest załączenie dwóch plików weryfikacyjnych.
  2. Podpisując przedstawiony przez nas plik PDF za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego, wystawionego przez podmiot kwalifikowany przez Narodowe Centrum Certyfikacji.

Po otrzymaniu dokumentów sprawdzamy czy dane osobowe oraz adres zgadzają się z danymi wprowadzonymi podczas rejestracji konta. Zatwierdzenie przesłanych dokumentów udostępnia pełną funkcjonalność serwisu oraz automatycznie uruchamia etap weryfikacji adresu.

 

2). Weryfikacja adresu – list z kodem aktywacyjnym

Drugi etap weryfikacji konta polega na wysłaniu na Twój adres listu poleconego z kodem. Konto zostaje zweryfikowane po wpisaniu przez Ciebie otrzymanego kodu. Brak ukończenia etapu weryfikacji adresu w terminie 7 dni powoduje po tym terminie zawieszenie możliwości realizacji wypłat do czasu wprowadzenia otrzymanego kodu.

W przypadku niektórych kont w serwisie, na których nasz system wykrył niestandardowe operacje lub pojawiły się wątpliwości co do sposobu ich wykorzystania, możliwe jest wszczęcie nadzwyczajnej procedury weryfikacji adresu wraz z natychmiastowym zawieszeniem możliwości realizacji wypłat do czasu jej przeprowadzenia.

3). Weryfikacja kont bankowych – przelew z konta

Weryfikacja ta jest wymagana, jeśli chcesz korzystać z szybkich wpłat na konto za pomocą operatorów zewnętrznych takich jak Blue Media lub Zpay.

Weryfikacja polega na wysłaniu przelewu w wysokości 1 zł z Twojego konta bankowego, opatrzonego odpowiednim tytułem. Po otrzymaniu przelewu konto bankowe zostanie zweryfikowane i będziesz mógł korzystać z wpłat elektronicznych. Istnieje możliwość wielokrotnego przeprowadzania weryfikacji różnych rachunków bankowych. Etap ten nie przechodzi w status „wykonany”.

Kiedy mój przelew weryfikujący rachunek bankowy zostanie przetworzony?

Twój przelew weryfikacyjny zostanie przetworzony w ciągu 5 dni roboczych od czasu otrzymania Twojego przelewu. O pomyślnej weryfikacji zostaniesz powiadomiony w wiadomości e-mail od obsługi serwisu.

Dlaczego mój przelew weryfikujący rachunek bankowy nie został zaakceptowany?

Brak pomyślnej weryfikacji rachunku bankowego jest spowodowany nie spełnieniem przez przelew naszych wytycznych. O przyczynie odrzucenia przelewu zostaniesz poinformowany w wiadomości e-mail od obsługi serwisu.

Najczęstsze przyczyny odrzucenia przelewu to:

  • Niezgodność danych nadawcy przelewu z danymi podanymi przy rejestracji konta.
  • Nieprawidłowy tytuł przelewu.
  • Brak danych osoby fizycznej lub nazwy firmy w polu nadawcy przelewu.
  • Wpłata gotówkowa na poczcie lub w oddziale banku.
  • Przelew z systemu Blue Media

 

One thought on “Weryfikacja Konta

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Pin It on Pinterest